Prezență numeroasă, astăzi, la seminarul de informare privind implementarea platformei REGES – ONLINE, organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița, în parteneriat cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, Inspectoratul Școlar Județean și CECCAR – Filiala Dâmbovița. Peste 200 de angajatori, specialiști în resurse umane și contabilitate au avut oportunitatea de a se familiariza cu noile reglementări privind evidența salariaților, în vederea trecerii la noua platformă, ne-a spus inspector sef al ITM Dâmbovița, Lixandru Marius.
Pe parcursul seminarului, reprezentanții instituțiilor dâmbovițene participante – Valentin Calcan, Președinte CCIA, Marius Lixandru, Inspector Șef ITM, Raluca Mircea, Președinte CECCAR, Valentin Stancu, Inspector Școlar General – ISJ, și Daniel Păduroiu, Consilier IT în cadrul ITM – au oferit informații esențiale despre obligațiile legale ale angajatorilor și detaliile tehnice ale platformei REGES – ONLINE.
Președintele CCIA Dâmbovița, Valentin Calcan a subliniat, în deschiderea evenimentului, importanța unui mediu antreprenorial onest, în care angajaților să li se respecte drepturile, context în care apariția REGES ONLINE reprezintă o garanție a faptului că totul este legal și transparent.
„Prea mult timp, prea mulți ani, m-am lovit de lipsa de corectitudine a unor antreprenori în domeniul relațiilor de muncă. Este vorba despre concurența neloială dintre cei care își tratează salariații în mod corect, le fac contracte de muncă, le plătesc lună de lună salariile și impozitele corect, și cei care le spun că le-au făcut contract, dar nu le fac, care le oferă un salariu oficial și le promit că le mai dau și ceva „în mână” și așa mai departe. Și de regulă tinerii nu sunt interesați să aibă contract de muncă, pentru că ei încă nu se gândesc la pensie, nu conștientizează importanța muncii în legalitate. Așadar, educația este importantă și îmi doresc să intrăm pe o piață corectă și loială, să ne plătim toți, corect, dările. Iar ceea ce a făcut statul român prin instituția ITM-ului, prin acest demers e un lucru important. Acest sistem on-line care-ți permite, ca angajat să vezi dacă ai un contract de muncă înregistrat, este extrem de util atât pentru angajați, cât și pentru companii,” a precizat președintele Valentin Calcan.
De cealaltă parte, inspectorul șef al ITM Dâmbovița, Marius Lixandru a subliniat importanța informării temeinice a angajatorilor cu privire la aceste modificări, demers în care reprezentanții instituției pe care o conduce le stau la dispoziție, astfel încât să se evite situația în care, în apropierea termenului limită, să se blocheze sistemul, iar personalul să nu facă față întrebărilor și solicitărilor mediului antreprenorial.
„Sunt conștient că orice schimbare generează un grad de disconfort și probabil, pentru fiecare dintre noi, apariția acestui REGES ONLINE ridică o serie de semne de întrebare. Nu vă îngrijorați, pentru că echipa ITM Dâmbovița va face tot posibilul pentru a face această tranziție cât mai simplă pentru dumneavoastră. Îi cunoașteți deja pe informaticienii instituției, ei răspund la peste 200 de mailuri și la sute de mesaje în fiecare zi și vă stau la dispoziție cu lămuriri. Acesta nu este un eveniment singular, am mai organizat întâlniri cu antreprenorii și plănuim o sesiune și cu reprezentanții autorităților publice, astfel încât, la 30 septembrie pentru antreprenori, respectiv la 30 octombrie pentru entitățile publice să fim toți în REGES ONLINE. Vă rog să nu lăsați trecerea aceasta pe ultima sută de metri, pentru că ne va fi greu tuturor, și dumneavoastră, dacă veți avea probleme, și nouă să răspundem la sute sau chiar mii de întrebări în ultimul moment”, a îndemnat Marius Lixandru.
Partea de prezentări a fost urmată de o sesiune interactivă de întrebări și răspunsuri, extrem de apreciată, care le-a permis participanților să obțină răspunsuri clare și exemple concrete cu privire la procesul de implementare.
În calitate de organizatori, dorim să adresăm mulțumiri tuturor participanților, care prin implicarea și interesul lor au contribuit la succesul seminarului. Dialogul activ și schimbul de experiențe demonstrează, o dată în plus, angajamentul comunității de afaceri din Dâmbovița în procesul de adaptare la noile cerințe legislative.