12 dec. 2024
Ultima ora
Home / Actualitate / Targoviste: Conferinta de presa, prezentarea echipei manageriale a Universitatii „Valahia”

Targoviste: Conferinta de presa, prezentarea echipei manageriale a Universitatii „Valahia”

Rectorul Universității „Valahia” din Târgovişte, conf. univ. dr. ing. Ioan Corneliu SĂLIȘTEANU,  a susținut marți, 2 aprilie 2024, la sediul Rectoratului, o conferință de presă.  Întâlnirea cu jurnaliștii a avut ca temă prezentarea echipei manageriale a Universității „Valahia” din Târgoviște și expunerea principalelor idei de dezvoltare pentru mandatul 2024-2029. În deschiderea conferinței, rectorul universității a prezentat echipa managerială formată din: președintele Senatului universitar, conf. univ. dr. Claudia GILIA, prorectorii cu domenii de competență și responsabilitate – Învățământ și asigurarea calității, conf. univ. dr. ing. Henri George COANDĂ, Cercetare științifică și creație universitară, prof. univ. dr. ing. habil. Daniel Emil Constantin DUNEA, Dezvoltare instituțională și relații internaționale, prof. univ. dr. habil. Florin RADU, Probleme sociale și studențești, prof. univ. dr. habil. Marian VÎLCIU. Doamna președinte Claudia GILIA a vorbit despre faptul că Senatul universitar este cel mai înalt for de decizie al universității, care reprezintă întreaga comunitate academică. Conducerea Senatului universitar este asigurată de un președinte și patru vicepreședinți: prof. univ. dr. Agnes Terezia ERICH, conf. univ. dr. ing. Otilia NEDELCU, conf. univ. dr. Adrian ȚUȚUIANU și conf. univ. dr. Radu CÂRCIUMARU.  Rectorul universității Ioan Cornaliu SĂLIȘTEANU a prezentat câteva informații cuprinse în planul managerial 2024-2029, plan intitulat „Deschidere, dinamism, dezvoltare”.  Deschidere –  pentru că este necesar ca universitatea să se deschidă către societate, către mediul antreprenorial și către instituțiile publice pentru a stabili parteneriate solide cu aceștia. Menirea universității este de a crea specialiști care să fie ușor absorbiți de piața muncii. Universitatea „Valahia” din Târgoviște își dorește colaborări strânse care se pot materializa în foarte multe feluri. Dinamism – pentru că universitatea are nevoie de un ritm susținut al lucrurilor bune, iar acest ritm să fie intensificat, astfel încât, întreg județul Dâmbovița să se poată mândri cu modul în care universitatea se dezvoltă.  Dezvoltarea este dezideratul final, iar universitatea să fie în acord cu toate modificările care au loc pe scena serviciilor educaționale. Noua echipă managerială își dorește ca în partea de educație să mențină tot ceea ce înseamnă programe de studii care au fost acreditate până acum și eficientizarea programelor de studii care trec prin perioade ceva mai dificile. De asemenea, se dorește menținerea acreditării instituționale cu „Grad de încredere ridicat” și deschiderea unor programe de studii noi. Internaționalizarea programelor de studii este o cerință în momentul actual pentru orice universitate care își dorește un loc bine conturat în rândul universităților din România. ARACIS 2021 CALIFICATIV Grad de încredere ridicat MINISTERUL EDUCAŢIEI UNIVERSITATEA “VALAHIA” DIN TÂRGOVIȘTE Str. Aleea Sinaia, Nr. 13, 130004, Târgovişte, România Tel: +40-245-206101, Fax: +40-245-217692 rectorat@valahia.ro, www.valahia.ro  Un obiectiv dificil este creșterea numărului de studenți, iar modalitățile de atragere a acestora sunt complexe, începând cu atractivitatea programelor de studii, dezvoltarea programelor de studii care au avut succes până în prezent și corelarea rapidă a programelor de studii cu cerințele pieței muncii. În ceea ce privește dezvoltarea facilităților pentru studenți, urmează înființarea unui Student Caffe și a unei cantine studențești. Se dorește, de asemenea, o relație strânsă cu organizațiile studențești târgoviștene, iar universitatea va susține activitățile acestora. Un prim lucru care ar trebui realizat este acela de a finaliza obiectivele de investiții. În acest sens, în Hotărârea Consiliului de Administrație de săptămâna trecută au fost aprobate:  – demararea procedurilor de achiziție pentru servicii de consultanță în achiziții publice în vederea organizării și derulării procedurii de atribuire a contractului de execuție ,,Lucrări de execuție pentru realizarea obiectivului Facultatea de Științe Umaniste și Facultatea de Drept și Științe Administrative – Corp C din Campusul universitar; – demararea procedurilor privind achiziția de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate și a studiilor tehnice (studiu geotehnic, expertiza tehnică și audit energetic), în vederea eficientizării energetice a clădirilor Corp A și Corp B din Aleea Sinaia, nr. 13, respectiv Corp K din str. Maior Ion Alexandrescu, nr. 39. Un alt pas important, ce va fi demarat în cel mai scurt timp, este motivarea personalului. Pentru a răspunde necesităților identificate, 67 de persoane vor beneficia de promovare pe post, promovare ce nu a fost realizată în ultimii zece ani. Cel mai presant subiect este admiterea, subiect ce va fi dezbătut pe larg într-o conferință de presă viitoare. În momentul de față toate acțiunile sunt îndreptate către Admiterea 2024, fiind deja în derulare campania de promovare a ofertei educaționale. (BIROUL IMAGINE ȘI COMUNICARE)

Autor Florent MOCANU

Lasa un comentariu

Partners

telefon contact Antena 3 telefon contact Unicredit Bank telefon contact Raiffeisen Bank Vremea Satu Mare Best Hospitals in Chicago
Web design by Dianys & Aplicatie CRM telefon contact raiffeisen bank telefon contact Ing bank creare magazin online traduceri autorizate Iasi realizare site anunturi